Deze website maakt gebruik van cookies. Wil je meer weten over ons cookiebeleid klik hier



Online Student




Wat wilt u doen?

zo-schrijf-je-een-boeiende-nieuwsbrief

Zo schrijf je een boeiende nieuwsbrief

Het is weer die tijd van de maand: de nieuwsbrief moet de deur uit. Je staart naar een leeg Word-document, want hoe maak je nou een boeiende nieuwsbrief? Eentje waarop je relaties of klanten zitten te wachten? Online Student Zoë helpt je op weg en geeft je tips!

Allereerst moet je jezelf afvragen waarom je een nieuwsbrief wilt verzenden. Wil je ‘top of mind’ blijven? Wil je mensen op de hoogte houden van nieuws binnen je organisatie? Wil je inspireren of juist overtuigen? Het antwoord bepaalt wat je je doelgroep gaat aanbieden. Dat brengt me meteen op punt twee: bepaal je doelgroep.

​Ken je doelgroep

Ga na voor welke doelgroep je nieuwsbrief bedoeld is. Stuur je deze naar je hele klantenbestand of ga je klanten segmenteren, onderverdelen in bepaalde groepen? Het voordeel van een gepersonaliseerde nieuwsbrief is dat deze beter wordt gelezen dan een algemene nieuwsbrief. Je klanten kun je onderverdelen op basis van specifieke kenmerken als geslacht, interesses, leeftijd en koopgedrag.

Ook over een algemene nieuwsbrief dient nagedacht te worden. De lezer moet altijd centraal staan. Voor de daadwerkelijke creatie van content kun je jezelf bij wijze van hulp de volgende vragen stellen:

•    Wat verwacht je doelgroep van jouw nieuwsbrief? Als je werkelijk geen idee hebt, kan je door middel van een poll op social media of een enquête het direct aan je doelgroep vragen.
•    Waar zit jouw doelgroep op te wachten? Wat zijn hun interesses? Welke toegevoegde waarde kan je met je nieuwsbrief leveren? Kan jij een probleem voor hen oplossen of ze juist inspireren? Wellicht heb je een mooie actie die je hen kunt aanbieden.
•    Welke boodschap wil je aan je lezers overbrengen?

Hierbij is het goed om na te denken over de structuur die je toepast en de volgorde van de tekst vaststelt. Niet iedereen leest een nieuwsbrief helemaal, dus het is belangrijk om te focussen op de juiste informatie en met het belangrijkste nieuws te beginnen. 

​Nieuwsbrieftips

•    Verzin een pakkende onderwerp regel, zo vergroot je de kans dat je nieuwsbrief wordt geopend.
•    Voorkom lange teksten, lange teksten zorgen ervoor dat de lezer snel verveelt is.
•    Besteed aandacht aan een goede lay-out, je nieuwsbrief oogt daardoor professioneler en door visuele content wordt de lezer meer aangetrokken tot lezen.
•    Denk aan een Call to Action. Wat wil je dat je lezers doen na het lezen van je nieuwsbrief? Bijvoorbeeld het kopen van je product of het bezoeken van je website.
•    Zorg voor een aantrekkelijk slot.




ONLINE STUDENT

Label van Recruit a Student

Volg ons

  • Volg Recruit a Student op Facebook
  • Volg Recruit a Student op Instagram
  • Volg Recruit a Student op LinkedIn
  • Volg Recruit a Student op Twitter
     © 2019 Recruit a Student | Privacy statement | Sitemap |   Website generator door Fleximaal NV - design: Puurvorm.nl   Probleem met de pagina melden