Tips voor het opzetten van een goede reclamecampagne

Publicatiedatum 20 september 2022
Wijzigingsdatum 7 maart 2023

Het maken van reclame is essentieel. Door goede reclame laat je jouw bedrijf opvallen en wordt je gemakkelijker gevonden door toekomstige opdrachtgevers en klanten. Maar hoe zet je nou zelf een goede reclamecampagne op? In deze blog geven we interessante tips!

Adverteren in de krant

Adverteren in de krant is een optie waar bedrijven nog veel gebruik van maken. En daar is een reden voor! Een grote groep Nederlanders leest nog dagelijks de krant. Maar bedenk wel goed in welke krant je wilt adverteren. Adverteren in een landelijk dagblad is kostbaar en levert alleen winst op als het rendement op je advertentie voldoende is. Dit heeft dus eigenlijk alleen zin als je bedrijf een landelijke dekking heeft en als de diensten of producten een brede doelgroep aanspreken. Denk bij het maken van deze keuze dan ook aan de doelgroep, welke krant lezen je potentiële klanten en opdrachtgever?

Wees nieuwswaardig

Hetzelfde trucje uithalen als de concurrentie is natuurlijk het makkelijkst. Maar wees creatief! Door een campagne te creëren die nieuwswaardig en innovatief is, kan je een boost krijgen door free publicity of zelfs viraal gaan. Je kunt ook gebruik maken van native advertising. Hierbij betaal je influencers zoals bloggers of een bekend persoon om jouw campagne onder de aandacht van de juiste doelgroep te brengen. Maar ook in dit geval zal je met een verhaal moeten komen dat interessant en geloofwaardig is.

Een folder of flyer laten drukken

Een folder is erg efficiënt wanneer je een nieuwe dienst of een product op de kaart wilt zetten. Ook voor acties, kortingen en feestdagen werkt dit erg goed. Laat de folder in kleur drukken, dit valt het meest op. Kijk ook goed naar waar je het wilt laten drukken, de prijs verschilt vaak bij iedere copyshop.

Maak gebruik van het internet

Vrijwel ieder bedrijf het inmiddels een website. Het loont de moeite om op het internet te adverteren. Dit kan bijvoorbeeld heel gemakkelijk via Google Ads. Je bepaalt zelf de doelgroep en daarmee heb je ook zicht op de kosten.

Social media

Je ziet steeds meer bedrijven gebruik maken van een bedrijfspagina op social media platformen. Denk aan: Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn en YouTube. Het is daarom ook zeer efficiënt om hier te adverteren. Maak een bedrijfspagina aan op Facebook, verstuur Twitter berichten, verdiep je in de mogelijkheden van Instagram, en plaats leuke video’s over jouw bedrijf op YouTube.

Laat je adviseren

Als je niet goed weet hoe je voor jouw bedrijf het best een reclamecampagne kunt opzetten, laat je dan door een deskundige adviseren. Natuurlijk kost dit wat geld, maar een mislukte reclamecampagne die zijn doel voorbij schiet kost uiteindelijk nog veel meer. Een goede marketingstrategie laten ontwikkelen levert in de meeste gevallen een prima resultaat op.

Student inhuren voor online marketing

U kunt er ook voor kiezen om een getalenteerde student in te huren! Recruit a Student is dé organisatie die u hierbij kan helpen. Online Student is de jongste tak van Recruit a Student.

Waarom zou je een Online Student inzetten om je bedrijf online te laten groeien? 

Studenten zijn opgegroeid met online en denken ‘web en mobile first’. Ze hebben frisse ideeën om jouw doelgroep aan te spreken en zijn als geen ander bekend met de eigenschappen van de verschillende social kanalen. Bovendien hebben studenten en ondernemers gemeen dat ze beiden online succesvol willen zijn.

Een Online Student is de beste van zijn klas. Een ambitieuze Hbo of WO student marketing/communicatie/journalistiek/commerciële economie die zorgvuldig is geselecteerd en met succes is getraind door gerenommeerde online marketingbureau waarmee wij een samenwerking hebben. Bovendien wordt de Online Student doorlopend gecoacht door professionals. Op het gebied van strategie, content en analytics kunnen zij on-demand beroep doen op een team aan professionals. Benieuwd wat een online student voor uw organisatie kan betekenen? Neem vrijblijvend contact met ons op!

Langskomen?

Bel ons om een afspraak te maken!
+31(0)88 522 00 00

Of loop bij één van onze vestigingen binnen.