Nu een flexibele en ambitieuze werkstudent, straks uw vaste toptalent.
De uitgebreide targetmogelijkheden van het zakelijk netwerk zorgen ervoor dat er gericht één bepaalde doelgroep bereikt kan worden. Door deze mogelijkheden is het mogelijk om alleen personen te bereiken die baat hebben bij het aankoopproces van uw producten, bijvoorbeeld inkopers of managers. Ook voor het promoten van vacatures is deze optie ideaal. Zo kan er een target aangemaakt worden aan de hand van de gestelde functie-eisen in de vacature.
Er zijn drie verschillende manier waarop geadventeerd kan worden op LinkedIn. De eerste optie is de “standaard advertentie”. Deze advertentie bestaat uit een titel, een kleine afbeelding en een kleine tekstje en is
vaak te zien aan de zijkant van een LinkedIn pagina. Ook is het mogelijk om via een “gesponsord bericht” te adverteren. Advertenties zullen dan op de tijdlijn verschijnen tussen de organische updates van connecties en bedrijven. Als laatste kan er gekozen worden voor een “tekst-only” advertentie. Deze advertentie wordt boven aan de LinkedIn pagina getoond en bestaat uit één zin.
Buiten de verschillende soorten van adverteren op LinkedIn zijn er ook twee verschillende manieren om voor de advertentie te betalen. Er kan betaald worden per klik of per duizend impressies. Bij de eerste optie, om per klik te betalen, wordt er betaald wanneer er op de advertentie geklikt wordt. Bij de andere optie wordt er betaald wanneer de advertentie duizend keer bekeken is. Na het kiezen van een van deze opties kan er een dagelijks een maximum of minimum budget worden ingesteld. Het is slim om in de eerste en vaak onzekere periode van je advertentie een maximum budget in te stellen, zodat er controle blijft over het budget. Later is het verstandig om het budget aan te passen op basis van de prestaties die de advertentie heeft behaald.
Wat ook erg handig is van adverteren op LinkedIn zijn de uitgebreide mogelijkheden voor het analyseren van het succes van je advertentie. Neem hier dan ook zeker de tijd voor als de advertentie een paar dagen online staat. De onderdelen die handig zijn om te bekijken bij het analyseren van de resultaten zijn:
- het aantal clicks;
- impressies (en de verhouding tussen deze twee) ;
- het aantal interacties zoals likes, reacties, delen en volgers;
- de gemiddelde kosten per klik;
- de totale waarde van je advertenties.
Zorg ervoor dat er geïnvesteerd blijft worden in goedlopende advertenties maar huiver ook niet om slechtlopende advertenties te verwijderen. Houd de statistieken dagelijks in de gaten en zorg ervoor dat er een plan is voor de binnengekomen leads.
Op onze LinkedIn pagina posten wij regelmatig interessante artikelen, blogs en de leukste vacatures. Studenten uitzendbureau Recruit a Student helpt je bij het vinden naar jouw ideale studenten (bij)baan.
Recruit a Student levert niet alleen uitzendkrachten van het hoogste niveau. Als betrouwbare, allround HR-partner, geven wij u graag advies en bieden een oplossing op maat. De volgende diensten voeren wij graag voor u uit:
Voor de personeelsplanningen maken wij gebruik van Poolmanager. Poolmanager is te gebruiken met een website of de app. Met Poolmanager kunt u als werkgever eenvoudig de personeelsplanning bekijken, de tijdsregistratie uitvoeren en aanvragen doen. Hierdoor heeft u altijd een overzicht van wie er bij u komt werken en is het aanvragen van extra personeel zo gebeurd.